Warning: Trying to access array offset on false in /usr/home/FoxRedStudio/domains/foxred.pl/public_html/wp-content/plugins/schema/includes/integrations/amp.php on line 29
No właśnie, co to jest to ale... Pozycjonowanie to najmłodsza gałąź obsługi internetowej Twojej firmy, mająca zaledwie kilkanaście lat, a tak naprawdę mówi się o niej szerszej publiczności od kilku lat. Niestety przyszła też moda na SEO czyli wciskanie klientowi pozycjonowania w takiej niskiej cenie aby się skusił, kupił i na tym koniec. Założenie kont na kilku portalach z wizytówki, kupienie 10000 linków za 20zł na Allegro (przed, którymi przestrzegam jeśli ktoś nie chce dostać bana od Googla), napisanie 2 artykułów na blogach gdzie nikt nie wchodzi i mówienie "przecież działamy, nie dajemy głowy, że najpopularniejsza wyszukiwarka wyświetli Państwa na 1. miejscu". W ten sposób wielu Klientów jest nabijanych w butelkę, zraża się do pozycjonowania, które jest wielokrotnie droższe od samej strony internetowej, która jeszcze kilka lat temu wystarczyła by funkcjonować samodzielnie i generować nowych Klientów. Te czasy minęły, zaczęła się wojna o pozycję...
Pozycjonowanie to złożony proces, który wymaga wielopłaszczyznowego działania. Search Engine Optimization czyli popularnie zwane SEO, to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek - dobra, nie ukrywajmy, głównie Google bo tam jest największy ruch. Pierwsze od czego trzeba zacząć działanie to zrobienie tzw. audytu. Czyli rozsądne podejście do sprawy "na czym stoimy", czy ktoś zaufałby mechanikowi, gdzie podjeżdżamy pod warsztat i wyskakuje przysłowiowy Polski Janusz i mówi: "kurła panie będzie 10 tysiecy za wymianę silnika, nawet maski pan nie otwieraj, nic innego się nie da zrobić"? Myślę, że nie. Audyt ma na celu sprawdzenie kondycji strony i co jest do zrobienia, by była lepiej widziana / czytana przez roboty od Google. Przeglądam od kilkudziesięciu do kilkuset stron dziennie, są w nich 20 letnie - w niewspieranej technologii Flash lub popularne kiedyś wyśrodkowana ulotka lub inna grafika z danymi firmy. Są też ładne nowoczesne strony, ale wiele z nich jest bardzo źle zbudowanych od środka, tak jakby stara kamienica od frontu otynkowana i pomalowana trawa, a zaraz za bramą stare 100 letnie sypiące się wnętrze. Gdy strona jest zoptymalizowana, a do tego trzeba mieć pomimo wszystko wiedzę techniczną, teoretyczną i praktyczną, można przejść dalej. Strony internetowe tworzone przez FoxRed są już zoptymalizowane od samego początku z korzyścią dla Klienta, tak by zawsze mieć już dobry start w pozycjonowaniu.
Nieustną walką 😉 Tak walką, walką o pierwszą pozycję, walką o nowe rozwiązania, walką tak naprawdę z samym Google, które nie odkrywa kart, ale zaprasza do gry, co chwilę zmieniając zasady. Wygrają ci, którzy to rozgryzą. Dlatego pozycjonowanie to długotrwały proces. Wprowadzanie zmian, testowanie właściwej ścieżki, wykorzystywanie wiedzy zdobytej na szkoleniach, czytanie artykułów, które udostępniają inni SEOwcy i wiele, wiele innych rzeczy, które łącząc w całość, pozwolą wykorzystać wszystkie środki - byś Ty drogi Kliencie i Partnerze wygrał w tym wyścigu. Tak naprawdę jest to wyścig, w którym jesteś sponsorem, a SEOwcy biegną za Ciebie, przynosząc profity z wygranej.
Jak zawsze i wszędzie kwestia pieniędzy jest kontrowersyjna. Jest kilka szkół, jedne twierdzą ze pozycjonowania nie da się zrobić za 300-500 zł, inne twierdza ze budżet kilku tysięcy dopiero rozwiąże sprawę. Po części każdy ma racje, ja zawsze pytam jaki budżet przewiduje firma na pozycjonowanie i określam co można do tej kwoty zrobić. Czasami sugeruje wyższą kwotę, czasami muszę stwierdzić, że przy tej kwocie się nie da nic zrobić, albo w drugą stronę, że budżet jest spory, więc szybciej osiągnie się sukces. Pozycjonowanie to inwestowanie Twoich pieniędzy w artykuły sponsorowane, w linki itp. A także "krecia robota", której nie widać. Pomimo że to proces długotrwały, pierwszą umowę zawsze podpisuję na 3 miesiące, krótki czas, ale potrafi pokazać czy wszystko idzie ku dobremu i czy będzie widać efekty, w postaci nowych zamówień, Klientów, zwiększenia sprzedaży, zapytań o ofertę itp. Cena nie jest narzucona z góry, zależy od wielu czynników dlatego najpierw chciałbym z Tobą porozmawiać, poznać Twoje oczekiwania i wspólnie ustalić budżet do wykorzystania na działania.
Tak naprawdę... wszystkim. Wszystkim, którzy chcą odnieść sukces. Zdecydowana większość z nas korzysta z wyszukiwarek gdy potrzebuje coś znaleźć, kupić, naprawić itp. Ile razy przeglądaliście 2-3,6,10 stronę w wyszukiwania zanim zadzwonicie pod pierwsze trzy pozycje na liście? Ani razu... Zawsze wygrywają Ci co są pierwsi, albo na początku, ale nazwa nam coś mówi. Dlatego jak tak ważna współpraca między nami, Ty dobrze wykonujesz swoją pracę, więc masz dobre opinie, ludzie Cię znają i polecają Twoje towary i usługi. FoxRed jest po to by wskazać im drogę do Ciebie i Twojej firmy. Dlatego cały czas powtarzam, że partnerstwo w biznesie jest najważniejsze. Ja się uczę Twojego biznesu, poznaję go i kieruję nowych Klientów, a Ty masz z tego większy zysk, niż pieniądze które wydajesz na pozycjonowanie (niestety nie w każdej firmie pozycjonującej to działa, czasami agencje biorą pieniądze, robią coś przez pierwszy miesiąc, a później do końca dwuletniej umowy nie robią nic dopóki klient nie zgłosi reklamacji).
Urodziłem się się w Bydgoszczy tu wychowali mnie Rodzice i tu założyłem Rodzinę. Dlatego też stawiam na rynek lokalny, gdzie można się spotkać, porozmawiać, wyjaśnić i rozjaśnić na czym polega pozycjonowanie i czemu jest tak ważne w XXI wieku. Obsługuje firmy ogólnopolskie o takim samym zasięgu jak i małe sklepy chcące być w TOP1 dla Bydgoszczy i województwa Kujawsko-pomorksiego. Zapraszam do współpracy - Marcin Gregorczyk.